یکی از وظایف دفتر نظارت و ارزیابی سازمان، ارزیابی خدمات دانشجویی دانشگاهها به منظور ارتقای کیفیت خدمات آنهاست.
بدین منظور از سال 1392 با استفاده از نظر صاحبنظران، الگوی ارزیابی خدمات دانشجویی طراحی شده و از سال تحصیلی 1393-1392 به صورت سالیانه اجرا می شود.
در دورۀ جدید مدیریت سازمان در دولت سیزدهم، دفتر نظارت و ارزیابی اقدام به بازنگری الگوی ارزیابی کرد و با توجه به تجربه های پیشین ملّی و بین المللی و با استفاده از «مدل دستنامه سنندج»، شاخص ها و سنجه های ارزیابی خدمات دانشجویی را طراحی و پس از اخذ نظر صاحبنظران، از سال تحصیلی 1401-1400 برای دانشگاههای دولتی (غیرشعبه دار) در دست اجرا دارد.
در این ارزیابی، با توجه به بررسیهای صورت گرفته، مبتنی بر کارکرد دانشگاههای کشور در حوزۀ دانشجویی که عبارتند از: تأمین غذای مناسب، تأمین خدمات مسکن، تأمین امکانات رفاهی مناسب، حفظ و ارتقای سلامت و نشاط جسمی و روحی، توانمندسازی و بالندگی دانشجویان، نظمبخشی و تربیت، خدمات دانشجویی به دانشجویان بینالمللی، تعداد 9 بُعد، 23 شاخص و 93 سنجه شناسایی شده است که در فایل پیوست، فهرست آنها قابل مشاهده است:
- لینک دستنامه سنندج